Den 1 september börjar han på Barn och ungdomsenheten i stockholmsförorten Skärholmen:
”Jag är väldigt glad, taggad samtidigt lite nervös inför denna utmaning. Men jag känner mig väl förberedd. Många kanske undrar varför en nyexaminerad socionom ska börja jobba direkt med barn och unga då arbetet ofta beskrivs som krävande och utmanande. Jag förstår det, men samtidigt anser jag att jag är stark i min yrkesroll och bär med sig tillräckligt med kunskap. Det tackar jag Stockholms universitet för!”
Socionomen kommer självklart följa upp hur det går för Anton och Emma i vårt projekt #nyexadsocionom. Gör det ni också. Och stort lycka till med nya jobbet Anton!