Vanliga frågor och svar

Varför kommer jag inte åt låsta artiklar trots att jag är prenumerant?
I din prenumeration ingår allt innehåll på Socionomen.se. Första gången du loggar in behöver du skapa ett digitalt konto. Det gör du första gången genom att ange att du har glömt ditt lösenord. Du får då ett mejl med vidare instruktioner. Klicka här.

Varför låser ni in material på siten?
Vi vill erbjuda dig som prenumerant mer av Socionomen, dessutom får du tillgång till senaste forskningssupplementet. För att Socionomen ska ge dig nytta i ditt yrkesliv arbetar vi med eget material och alltid utifrån höga kvalitetskrav, detta kräver resurser som finansieras via din prenumeration.

Var hittar jag mina fakturor?
De betalningar du genomfört med Klarna kan du se på ”Min sida” men de fakturor som kommer direkt från Akademikerförbundet ser du inte här. Kontakta i det senare fallet medlemsservice på 08-617 44 00, knappval 5 eller prenumeration@akademssr.se

Jag vill inte betala med Klarna, hur gör jag?
För dig som är medlem i Akademikerförbundet dras endast första betalningen via Klarna. Därefter läggs prenumerationskostnaden på din medlemsfaktura. Om du inte vill betala med Klarna kan du kontakta medlemsservice på telefon 08-617 44 00, knappval 5 eller skriva ett mejl till: prenumeration@akademssr.se

Hur gör jag om jag glömt mitt lösenord?
Klicka på den här länken. Alternativt, klicka på ”logga in” i övre högra hörnet av webbsidan, klicka därefter på ”Glömt lösenord?”. Ange din e-postadress, gå sedan in på din mejl och klicka på länken som har skickats till dig. Välj ett lösenord. Nu är du klar – gå in på ”Mina sidor” och uppdatera dina personuppgifter!

Var tecknar jag en prenumeration?
Klicka på Prenumerera i övre högra hörnet av webbsidan eller på länken här, klicka därefter på vald prenumerationstyp och fyll in dina uppgifter.

Hur säger jag upp min prenumeration?
Kontakta medlemsservice på telefon 08-617 44 00, knappval 5 eller skriv ett mejl med namn, telefonnummer och mailadress till: prenumeration@akademssr.se

Vilka typer av prenumerationer finns det?
Vi skiljer på villkoren mellan företag och privatpersoner. Är du medlem i förbundet, student, doktorand eller pensionär får du dessutom ett ännu förmånligare pris. För mer detaljerad information följ länken här.
Prenumerationen löper vidare till dess du själv väljer att säga upp den.

Vad ingår i min prenumeration?
Socionomen är ledande inom kvalificerat socialt arbete och psykoterapi. Som abonnent har du tillgång till allt material på Socionomen.se dygnet runt. Du får papperstidningen 8 ggr per år och du har tillgång till arkivet. Dessutom kan du läsa Forskningssupplementet före alla andra.

Hur gör jag en adressändring?
Kontakta medlemsservice på telefon 08-617 44 00, knappval 5 eller skicka ett mejl med både dina gamla och dina nya kontaktuppgifter till: prenumeration@akademssr.se

Hur gör jag en reklamation på tidningen?
Kontakta medlemsservice på telefon 08-617 44 00, knappval 5 eller skriv ett mejl med dina kontaktuppgifter samt typ av reklamation till: prenumeration@akademssr.se

Måste jag ha en e-postadress för att logga in?
Ja, du måste ha en giltig e-postadress. Om du redan är medlem i förbundet måste du använda samma e-postadress som är registrerad hos förbundet vid inloggning för att du skall få ett lägre medlemspris på din prenumeration.

Jag lyckas inte logga in över huvud taget
Har du kollat om du blockerat cookies i din enhet? Du måste acceptera våra cookies för att inloggningen ska fungera. Fungerar det ändå inte, kontakta medlemsservice på telefon 08-617 44 00, knappval 5 eller skriv ett mejl med dina kontaktuppgifter samt typ av problem till: prenumeration@akademssr.se