Tuff psykisk belastning för chefer
Coronapandemin har medfört att fler offentliganställda chefer känner ett obehag av att gå till sitt arbete, visar årets Jobbhälsoindex.
För kvinnliga chefer har andelen som känner obehag av att gå till jobbet ökat från 25 till nästan 35 procent och för manliga från 20 till 30 procent. Ökningen finns främst bland chefer inom äldreomsorgen och sjukvården. Där vill var femte chef byta till annan arbetsgivare.