Lägsta folkökningen på 15 år
Pandemin sänker befolkningsökningen. Hittills i år är folkökningen den lägsta på 15 år, rapporterar SCB.
Vid halvårsskiftet i år hade befolkningen ökat med 24 801 personer jämfört med 51 004 personer förra året. Under årets första sex månader avled fler personer än tidigare år samtidigt som färre föddes och invandringen minskade kraftigt. Fler flyttade från än till både Stockholm och Göteborg.