Vanliga frågor och svar
Vilka typer av prenumerationer finns det?
Priset varierar beroende på om du är medlem i Akademikerförbundet SSR eller ej. Studenter kan läsa tidningen gratis på webben. För mer detaljerad information följ länken här.
Prenumerationen löper vidare till dess du själv väljer att säga upp den.
Vad ingår i min prenumeration?
Som prenumerant får du tillgång till allt material på socionomen.se och får papperstidningen 8 ggr per år. Du får dessutom vårt nyhetsbrev varje vecka.
Var tecknar jag en prenumeration?
Klicka på Prenumerera i övre högra hörnet av webbsidan eller på länken här, klicka därefter på vald prenumerationstyp och fyll in dina uppgifter.
Varför kommer jag inte åt låsta artiklar trots att jag är prenumerant?
I din prenumeration ingår allt innehåll på socionomen.se. Är du medlem i Akademikerförbundet SSR loggar du in med BankID.
Är du inte medlem så behöver du skapa ett digitalt konto första gången du loggar in. Ange att du har glömt ditt lösenord, då får du ett mejl med vidare instruktioner. Klicka här för att komma till rätt sida.
Måste jag ha en e-postadress för att logga in om jag inte är medlem?
Ja, du måste ha en giltig e-postadress.
Jag lyckas inte logga in över huvud taget
Har du kollat om du blockerat cookies i din enhet? Du måste acceptera våra cookies för att inloggningen ska fungera. Fungerar det ändå inte, kontakta medlemsservice på telefon 08-617 44 00, knappval 1 eller skriv ett mejl med dina kontaktuppgifter samt typ av problem till: prenumeration@akademssr.se.
Hur gör jag om jag glömt mitt lösenord?
Klicka på den här länken. Alternativt, klicka på ”logga in” i övre högra hörnet av webbsidan, klicka därefter på ”Glömt lösenord?”. Ange din e-postadress, gå sedan in på din mejl och klicka på länken som har skickats till dig. Välj ett lösenord. Nu är du klar – gå in på ”Mina sidor” och uppdatera dina personuppgifter.
Varför låser ni material på sajten?
Vi vill erbjuda dig som prenumerant mer av Socionomen. För att kunna ge dig nytta i ditt yrkesliv arbetar vi med eget material och alltid utifrån höga kvalitetskrav, detta kräver resurser som finansieras via din prenumeration.
Hur säger jag upp min prenumeration?
Är du medlem kontaktar du medlemsservice på telefon 08-614 44 00, knappval 1 eller skriv ett mejl med personnummer eller medlemsnummer till: medlem@akademssr.se.
Är du inte medlem och har tecknat din prenumeration via Klarna kan du säga upp den via ”Mina sidor” här på socionomen.se. Vi kan inte avsluta den åt dig då den inte ligger i vårt system.
Jag vill inte betala med Klarna, hur gör jag?
Som medlem behöver du inte gå via Klarna då prenumerationskostnaden läggs direkt på din medlemsfaktura.
Om du inte är medlem och inte vill betala med Klarna kan du välja att betala med årsfaktura. Då kan du mejla prenumeration@akademssr.se så ordnar vi det!
Var hittar jag mina fakturor?
Är du medlem ser du dina medlemsfakturor på Mina Sidor på www.akademssr.se där kostnaden för Socionomen finns specificerad.
Är du inte medlem och betalar via Klarna kan du se på ”Min Sida” här på www.socionomen.se
Hur gör jag en adressändring?
Är du medlem i Akademikerförbundet SSR så har de en automatiskt adressuppdatering i börja av varje månad. Annars kontaktar du medlemsservice på telefon 08-617 44 00, knappval 1 eller skicka ett mejl med både dina gamla och dina nya kontaktuppgifter till: medlem@akademssr.se.
Är du inte medlem i Akademikerförbundet SSR och har betalat via Klarna ändrar du adressen under Mina sidor. Har du har en företagsprenumeration så mejlar du till: prenumeration@akademssr.se.
Hur gör jag en reklamation på tidningen?
Kontakta medlemsservice på telefon 08-617 44 00, knappval 1 eller skriv ett mejl med dina kontaktuppgifter samt typ av reklamation till: medlem@akademssr.se